Get Answers to your Appliance Repair Questions

Disclosure: This website contains affiliate links, Meaning I get a commission if you decide to make a purchase through my links, at no cost to you.

Washer Parts  ·   Dryer Parts  ·   Refrigerator Parts  ·   Dishwasher Parts  ·   Range/Cooktop/Oven Parts  ·   All Appliance Parts 

Author Topic: WHIRLPOOL WRS325FDAM04 DEAD  (Read 200 times)

Offline sta2877

• VIP Member
  • Country: ar
WHIRLPOOL WRS325FDAM04 DEAD
« on: July 30, 2019, 01:33:38 PM »

Hola desde ARGENTINA, tengo esta Whirlpool WRS325FD (110V) que esta MUERTA, solo prenden las luces y el display de la puerta del freezer,
esta maquina tiene un defrost control board W10366605B, como no dispongo del manual de servicio especifico de la maquina y para no romper nada mas ,ya que no se como probar el DCB ,puentie el termostatoy no arranco, le mande corriente directa al motocompresor y este arranco,por tanto sospecho que el problema lo tengo en el DCB.
Alguien me podria ayudar con el manual de servicio especifico de este modelo y eventualmente "como reparar el control de descongelamiento?
Gracias
GOOGLE TRANSLATOR

Hello from ARGENTINA, I have this Whirlpool WRS325FD (110V) that is DEAD, just turn on the lights and the freezer door display,
This machine has a defrost control board W10366605B, as I do not have the specific service manual of the machine and not to break anything else, since I do not know how to test the DCB, I can break the thermostat and it does not start, send direct current to the motor compressor and this I start, so I suspect that I have the problem in the DCB.
Could someone help me with the specific service manual of this model and eventually "how to repair the defrost control?
Thank you

Offline dab147315

• Technician
  • Country: us

Offline dab147315

• Technician
  • Country: us
Re: WHIRLPOOL WRS325FDAM04 DEAD
« Reply #2 on: July 30, 2019, 03:14:47 PM »
Thats probably the wrong service manual for you, but it came up for your model on servicematters.

Offline sta2877

• VIP Member
« Reply #3 on: July 31, 2019, 06:42:12 AM »
Gracias por responder, una pregunta ,anulando el sensor del filtro de agua y el del funcionamiento del motor , ┐se podra reemplazar el control electronico por un timer mecanico? , ┐alguien lo hizo?
GOOGLE TRANSLATOR
Thank you for answering a question, by canceling the water filter sensor and the engine operation sensor, can the electronic control be replaced by a mechanical timer? Did anyone do it?

Offline sta2877

• VIP Member
« Reply #4 on: July 31, 2019, 04:25:00 PM »
Por mas que busque, no puedo encontrar el circuito electrico ESPECIFICO de este modelo y a alguien le gusto el tech sheet que venia con la maquina y no esta.
Alguien me podria postear el tech sheet de la maquina?
GOOGLE TRANSLATOR

As much as I look, I can't find the SPECIFIC electric circuit of this model and someone liked the tech sheet that came with the machine and isn't there. Could someone post me the tech sheet of the machine?