Get Answers to your Appliance Repair Questions

Disclosure: This website contains affiliate links, Meaning I get a commission if you decide to make a purchase through my links, at no cost to you.

Washer Parts  ·   Dryer Parts  ·   Refrigerator Parts  ·   Dishwasher Parts  ·   Range/Cooktop/Oven Parts  ·   All Appliance Parts 

Author Topic: ELECTROLUX EWFLS70JSS SHOW CALL SERVICE  (Read 1092 times)

Offline sta2877

• VIP Member
  • Country: ar
ELECTROLUX EWFLS70JSS SHOW CALL SERVICE
« on: August 11, 2016, 11:59:03 AM »

Hola a todos desde ARGENTINA,les consulto por lo siguiente, esta ELECTROLUX EWFLS70JSS al tratar de encenderla y presionar START lo unico que hace es encender el display por unos segundos (15/20) y poner la leyenda CALL SERVICE y debajo dice error 00 y por mas que probe no puedo hacerla salir de ahi para que arranque o testearla, probe el procedimientyo para borrar errores y tampoco lo ejecuta.
Alguien a quien le haya pasado me puede ayudar.
Gracias
GOOGLE TRANSLATOR

Hello everyone from ARGENTINA, I consulted with the following, this ELECTROLUX EWFLS70JSS trying to turn it on and press START only thing it does is turn on the display for a few seconds (15/20) and put the legend says CALL SERVICE Error 00 and under and by more that I can not make probe out of there to start or test it, probe the procedimientyo to erase mistakes and neither runs.
Someone who has passed you can help me.
Thank you

Offline dab147315

• Technician
  • Country: us
Re: ELECTROLUX EWFLS70JSS SHOW CALL SERVICE
« Reply #1 on: August 11, 2016, 12:20:14 PM »
You can use this site for ELECTROLUX to find  Tech. Sheets.     http://b2b.frigidaire.com/support/manuals.asp?NewSearch=New+Search   Here is the tech.Sheet below in Attachments.

Offline sta2877

• VIP Member
« Reply #2 on: August 11, 2016, 12:50:51 PM »
Hola, gracias por responder, tengo este tech sheet y tambien el manual de servicio en ingles(algo entiendo),pero no describe el defecto que tiene.
Al encenderla SOLO PONE CALL SERVICE Y error 00 en el display,pero no hay forma de hacerlo salir de ahi por mas que probe de todas maneras, un detalle, se enciende la luz de la tecla START pero no se encienden las luces que deberian iluminar la perilla de seleccion programas
GOOGLE TRANSLATOR
Hi, thanks for responding, I have this tech sheet and also the manual in English (something I understand), but does not describe the defect he has.
When you turn ONLY GETS CALL SERVICE AND ERROR 00 on the display, but no way to get him out of there for more than probe anyway, a detail, in light of the START key lights but no lights should illuminate light program selection knob
« Last Edit: August 11, 2016, 12:52:18 PM by sta2877 »

Offline sta2877

• VIP Member
« Reply #3 on: September 02, 2016, 07:56:35 AM »
Hola a todos nuevamente, estoy trabado con esta maquina ya que ,NI EL SERVICIO TECNICO DE ELECTROLUX EN  EEUU, NI EL DE MI PAIS(ARGENTINA)me prestan atencion,este es un mensaje de ayuda a los tecnicos de paises con 50 HZ.
Como sospecho que el problema viene por el lado del ciclaje (60 Hz) ,ya que la maquina lo unico que prende es el display(adjunto foto) y ni siquiera traba la puerta ni prende los leds de la perilla de funciones ,la pregunta seria ┐alguien me puede dar un contacto en Electrolux Usa para ver si me ayudan(en el telefono que figura en el display solo me derivan al service de mi pais y alli no tienen ni idea de lo que hablo)?
A los tecnicos en este foro  en paises con 50 Hz ┐conocen el problema?┐lo solucionaron?┐como?.
┐alguien sabe si electrolux comercializa esta maquina para 50 Hz(no importa si 110 o 220 V).
Infinitas gracias por el tiempo.

GOOGLE TRANSLATOR

Hi all again, I'm stuck with this machine as OR SERVICE TECHNICIAN Electrolux USA, OR MY COUNTRY (ARGENTINA) pay attention to me, this is a message helps technicians countries with 50 HZ.
As I suspect that the problem is on the side of cycling (60 Hz), since the machine only thing that lights is the display (attached photo) and even lock the door and turn on the LEDs of the function knob, the serious question can anyone give me a contact Electrolux Use to see if they help me (on the phone shown in the display only derive me to the service of my country and there have no idea what I mean)?
Technicians in this forum in countries with 50 Hz do you know the problem? Sorted out? How ?.
Does anyone know if this machine electrolux sells for 50 Hz (whether 110 or 220 V).
Infinite thanks for the time.